Een stevig erfgoed als basis

We zijn geen stadsmensen, maar begrijpen de waarde van groots denken. Tegelijkertijd hechten we veel belang aan lokaal, persoonlijk en eerlijk zakendoen. 90 jaar ervaring binnen de sector heeft ons gemaakt tot wie we nu zijn.

Marskramer Bror Carlsson startte het bedrijf op in 1935. Vanaf de laadvloer van zijn auto verkocht hij borstels, zelfgevlochten manden en ladders aan boerderijen in de omgeving van het Zweedse stadje Össjö. Toen zijn zoon Rolf aan de slag ging in het bedrijf, begon men met de directe verkoop aan andere bedrijven en in 1975 groeide het bedrijf uit tot een expansieve groothandel.

Hieruit komt de cultuur van dienstbaarheid en het harde werk voort dat vereist is om een stabiele groei te garanderen. In de bedrijfscultuur merk je duidelijk waar de wortels van het bedrijf liggen: een bosgebied waar men zelf hoogwaardige nutsobjecten creëerde en in elkaar timmerde. Een creatieve ondernemersgeest die de waarde van massaproductie, import en groei erkent. Een bedrijfsgeest die vooral belang hecht aan persoonlijke klantrelaties. Voor ons is een handdruk net zoveel waard als een neergepende handtekening. En dat geldt zowel voor onze relatie met de klant als voor de relatie met de leveranciers en verkopers.